5000 mer i månaden är fake news

Moderaterna lovar mer pengar till barnfamiljer, men deras politik ger bara mer åt dem som redan har det bra ställt.

“Jag hade varit lika förbannad om det var NMR”

Den moderata lokalpolitikern har reagerat starkt på att Hizb ut-Tahrir satt upp sina affischer i Järvaområdet.

Folkfest och politik på Sveriges dag

Solen sken på dagens 6 juni-firande i Rinkeby. På programmet stod bland annat tal, musikframträdanden och EU-valsdebatt.

Fokus på Järva – utan extra medel

En kraftsamling för området, enligt motionen som ligger bakom. Men Fokus Järva har inga extra resurser.

Få svar gavs på torsdagens nämndmöte

Många frågor men få konkreta svar levererades när Rinkeby-Kistas stadsdelsnämnd sammanträdde.

Är det Folkets Husby som bär skulden?

Med anledning av bråket mellan eritreaner i Husby centrum i lördags gick Rinkeby-Kistas moderate ordförande Ole-Jörgen Persson ut och gav Folkets Husby skulden. Göran Kärrman undrar i sin insändare hur Ole-Jörgen tänker.

Nu är Prideveckan invigd i Rinkeby

Igår var det invigning för Rinkeby-Kistas Pridefirande, med tal, bakelser, och musik av Julia Alfrida. – Det var väldigt kul, men jag var nervös innan. Jag har aldrig varit i Rinkeby, sa Julia Alfrida.

Snart dags för Pride i Järva

Första veckan i augusti är det Pride i Stockholm, och i Järva planeras massor av aktiviteter. – Det är väldigt fint att det händer mycket för barn och ungdomar, säger Tuva Rinaldo Roos.

Ett 100-tal i solidarisk nattvandring igår kväll i Rinkeby

Igår kväll slöt ett hundratal föräldrar samman på Rinkeby torg för att nattvandra tillsammans. Det var föräldrar som hade kommit från andra stadsdelar för ett visa solidaritet med de boende i Järva, efter att en grupp föräldrar från området nattvandrat i Hammarby sjöstad i samband med dödskjutningen av artisten Einár förra veckan. – Håret reste sig när jag fick höra om Järvamammorna som åkte till Hammarby sjöstad förra fredagen, säger Pelle Lundström från Sigtuna.

Välbesökt när Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd öppnade

Det var så gott som fullsatt när stadsdelsnämnden i Rinkeby-Kista för första gången på 20 månader öppnade sina sammanträden för allmänheten. Men nämndens ordförande, Ole-Jörgen Persson, M, hade anmält förhinder.