På Stockholmsmässan i Älvsjö var det en tre dagars tillställning med inriktning på hälsa, träning, kost, skönhet, föreläsningar. Ett av de utställande företagen var kosmetikaföretaget Färg från Järva.

I deras monter kunde man både köpa produkter och få en make up anlagd på plats.
– Jag har inte ens hunnit få i mig lunch utan bara tagit några enstaka tuggor – så mycket folk har varit här hos oss. Vi är här i ett sammanhang precis som på Bridge i Kista och jag har tagit med mig företagaren Kelly Sempangi som säljer smycken, hårsnoddar och annat, säger Aysha Jones som är entreprenör och ägare av Färg. 

Det är första året som Färg är med på mässan. De fick tips av en annan entreprenör som tyckte att deras verksamhet skulle passa som deltagare.

– Det har varit många glada och positiva människor som kommit fram och varit nyfikna på våra produkter. De som känner till oss tycker att det vi har är nytt, fräscht, modernt och kul. Vi sticker ut med våra gula, färgglada kavajer som gör att vi syns. Vi berättar om hur allt började och hur företaget har vuxit. Både Färg och Kellys produkter är med i Bridge där Entreprenörerna får möjlighet att ställa ut sina varor i lokalen i Kista Galleria. 

Aysha Jones är en välkänd influencer och sedan länge egen företagare. Vägen dit var inte rak, det har hon berättat om i en tidigare intervju. Med på mässan i deras monter finns också lillasyster Awa Touray som arbetar som modell i London.

– Jag vill att Färg ska vara ett varumärke för förorten där folk får sitt första jobb. Du kan inte få jobb när du inte har erfarenhet, då kan du få jobb av oss. Du kan arbeta hos oss och lära dig och därefter antingen stanna och utvecklas eller gå vidare.

Krista Sirviö

Print Friendly, PDF & Email