Said Ali med armarna i kors, tillsammans med en bild på Europarks skylt.

Artikeln om problemen med parkeringsböter utanför saluhallen på Rinkebysvängen har engagerat många läsare. När Said Ali var där och handlade i måndags fick även han en p-bot på 1100 kronor. Nu tar han strid mot parkeringsföretaget Europark.

– Jag var inne och handlade kött, och jag läste noga parkeringsreglerna och hade lagt upp en p-skiva. När jag kom ut hade jag ändå fått böter.

Enligt vad personalen i butiken sade i artikeln, så kommer parkeringsvakterna in i affären och ropar ut bilarnas registreringsnummer för att det inte ska bli fel.

Annons:
Annons:

– Nej, det stämmer inte. Jag hörde ingen som kom in och ropade något över huvud taget. Jag hade tre vittnen med mig som kan intyga det.

Nu skriver han i ett mejl till Europark: Om inte ärendet makuleras, är jag beredd att överväga en rättslig process för att få ärendet avgjort i domstol.

Varför tar du strid?

– Jag fick rådet av en juridiskt kunnig person. Om jag vinner i rätten så kan alla kunder som fått böter få sina pengar tillbaka. Folk ska inte bara ta emot. Det är inte rätt. Butiken har också ett ansvar för sina kunder.

Kerstin Gustafsson Figueroa

Print Friendly, PDF & Email