Idag sattes årets julgran på plats på Rinkeby torg. Torget kommer att bli extra fint denna vinter, eftersom Rinkeby ingår i Trafikkontorets satsning “Levande Stockholm”.
Rinkeby 50 år – den stora finalfesten äger rum imorgon
På lördag firar Rinkeby centrum 50 år och det firas med fest. Nyhetsbyrån Järva är på plats och vid vårt bord kan man köpa affischer på Rinkeby Torg, målade av Rinkebybon och konstnären Dine Malmsten.
Nu i början av november startar nya sprängningsarbeten vid den nya Vålbergabron strax söder om Hjulstarondellen. Berg ska sprängas bort för den norrgående påfartsrampen som när den är klar ska ansluta till rondellen.
Nu i helgen skulle den mobila återvinningsstationen Pop-up återbruk, där man kan göra sig av med gamla grejer men också gör fynd, vara på plats i Tensta. Men nu ställs det in.
Nu i helgen finns chansen att både fynda och göra sig av med gamla grejer och miljöfarligt avfall. Det turnerande pop-up återbruket gör sitt sista stopp för säsongen i Tensta.